Yahanana Events

Ini Iklan YAHANANA EVENTS - Sila ke bawah lagi untuk entri terbaru!!


Adakah anda sedang mencari pengacara yang boleh berselawat dan berqasidah
untuk majlis korporat atau persendirian seperti walimatul urus, cukur jambul,
perasmian atau pelancaran produk?

Atau anda sedang mencari Pengurus Acara Islamik untuk membantu anda
mengadakan acara sambutan hari kebesaran Islam seperti Sambutan Maulidurrasul, al-Maulid dsb?

Yahanana Events sedia berkhidmat dengan menyediakan pengacara, sistem PA,
kumpulan nasyid, marhaban, qasidah, penceramah, kompang dan
lain-lain yang anda mahukan.

Hubungi Che Mid di hmj_66@yahoo.com atau 013-3672459
dan layari facebook.com/Yahanana Events untuk info menarik!!

Monday, 8 August 2016

Suka Duka Aidil Fitri - Deeja Banyak Buat Salah

Assalamualaikum sahabat sekalian. Throw back hari raya 2016. Orang nak raya Haji, kita baru nak update cite Aidil Fitri pulak.


KELUARGAKU DI PAGI RAYA - kali pertama beraya dengan cucu




BERAYA DENGAN KELUARGA CHE MID - bujang-bujang dah cucu-cucu Atuk Jamil







Dengan mak abah - alhamdulillah masih punya mak abah yang sihat dan dapat beraya dengan cicit sulung. 

Aazad Sharhan ni baru 2 bulan lebih.. tapi matanya nengok macam budak beso. Ait.. awat baldi dan mop tu kat luar bilik pulak.. tak sempat ngemas ke alahai he he

 Selfie dengan bujang-bujang Yang kecik menyelit tanpa disedari..

p/s : Fokus pada Harith, anak buah hensem pakai kaca mata pegang dagu tu. Al kisahnya, dia sampi dulu ke rumah atuk. Tunggu punya tunggu, nape ayah ibu tak sampai lagi.. tetiba dapat 'call' kena balik rumah masa tu jugak. Rupanya Harith dah terpakai seluar raya ayah dia. Dia perasan gak seluar dia longgar tapi tak lah sampai nak tanya terpakai seluar orang lain pulak ha ha..

 Che Mid dan adik, diapit oleh anak dara masing-masing

Anak-anak dan atuk. Tahun lepas atuk tak sihat sampai kena ganti 15 hari puasa. Tahun ni alhamdulillah, boleh beraya macam biasa.

Faris dan Ashman - sepupu sebaya

Berposing dengan sesapa yang sampai dulu. Adik, ipar dan menantu.. 

Mak abah yang nampak sangat healthy dan happy.. anugerah terbesar dari Allah swt

Kami berselfie otw sambil jalan kaki ke rumah mak abah. Rumah kat lorong sebelah je pun..

Tapi sebelum tu ada drama lucu dan terharu telah berlaku sewaktu kami bermaafan di rumah. Biasalah, ibu mula bersalam dengan abah, diikuti dengan abang Ayan dan lain-lain. Deeja tentulah yang terakhir. Bila tiba giliran Deeja, tetiba tengok dia dah menangis tersedu-sedu. 


Bila tanya, " Nape Deeja nangis.." Wah, lagi kuat sedu sedan dia. Kami semua pelik dan lucu gak tengok gelagat si bongsu ini. Dah tak dengar buah butir kata-kata, bercampur dengan esak tangis. Beria-ia betul nangisnya. 


Puas pujuk dia bercerita nape nangis, " Deeja banyak buat salah dengan abah ibu.."  Buat salah apa tu sampai nangis macam ni?"


Deeja pernah tumpahkan air milo kat meja ... Aduii anak.... ingatkan buat salah apa lah tadi. Ibu pun dah tak ingat bila Deeja tumpahkan air milo tu. 



.Kami anak beranak akhirnya ikut nangis campur lucu. Mulut gelak, airmata keluar gak ha ha


Kakak Farah yang ambil video pun, sampai bergoyang2 video tu sebab ikut menangis. 


Inilah permata hati, racun penawar kami sekeluarga. 


Terpaksa pujuk sikecik ni pulak. 



Abang Ayan dan Kak Epa pun ikut dengar cerita Deeja. 

Itulah kisah raya 2016 kami. Saja tulis kat sini, sekadar catatan kami sekeluarga. Deeja pun dah pandai buka blog ni. Dah boleh tengok-tengok dan baca sikit-sikit. Teruja sungguh dapat tengok gambar dari baby hingga sekarang. 

Salah satu tujuan berblogging dah tercapai - Supaya Deeja boleh baca satu hari nanti. 







2 comments:

  1. dah bujang2 anak buah cik mid ya ....
    Deeja berjiwa sentimental rupanya....anak2 kecil ni jujur sebenarnya luah kan perasaan. Memang terharu lah pada sesiapa yang menyaksikan nya ni.

    ReplyDelete
  2. dah bujang2 anak buah cik mid ya ....
    Deeja berjiwa sentimental rupanya....anak2 kecil ni jujur sebenarnya luah kan perasaan. Memang terharu lah pada sesiapa yang menyaksikan nya ni.

    ReplyDelete