Yahanana Events

Ini Iklan YAHANANA EVENTS - Sila ke bawah lagi untuk entri terbaru!!


Adakah anda sedang mencari pengacara yang boleh berselawat dan berqasidah
untuk majlis korporat atau persendirian seperti walimatul urus, cukur jambul,
perasmian atau pelancaran produk?

Atau anda sedang mencari Pengurus Acara Islamik untuk membantu anda
mengadakan acara sambutan hari kebesaran Islam seperti Sambutan Maulidurrasul, al-Maulid dsb?

Yahanana Events sedia berkhidmat dengan menyediakan pengacara, sistem PA,
kumpulan nasyid, marhaban, qasidah, penceramah, kompang dan
lain-lain yang anda mahukan.

Hubungi Che Mid di hmj_66@yahoo.com atau 013-3672459
dan layari facebook.com/Yahanana Events untuk info menarik!!

Saturday, 8 June 2013

Lurus tak boleh diajar..

Sebuah keluarga bahagia sedang bersantai di hujung minggu. Si ayah berniat mendidik tiga orang anaknya yang bersekolah rendah dan tadika sambil berbual mesra dan bergurau senda. Si ibu pula sibuk melayan internet sambil memasang telinga.

Si ayah         :   Kat sekolah cikgu ada ajar tak cara melintas jalan yang betul.

Anak-anak   :    Adaaa... (ndak tak ndak je menjawabnya)

Si ayah         :    (Nak tunjuk ajar jugak) Ok, bila dah turun dari van, jangan melintas dulu k. Tengok kanan,
                        tengok kiri, lepas tu tengok kanan balik. Kalau betul-betul takde kereta baru melintas!  
                        (Beria-ia benor si ayah mengajar.. siap dengan tangan-tangan sekali menggayakannya).
                         Betul tak?

Anak-anak   :  ( Semua mata tertumpu 100% kearah ke Upin Ipin kat TV, adegan lipas raksasa mengejar
                       Upin Ipin)
                        Betuull ayah! (Menyahut dengan sekuat hati, malas si ayah tanya berulang kali..)

Si ibu           :   (Menyampuk). Kalau ada motor lalu.. korang melintas tak?

Anak-anak   :  LINTASSSS!

13 comments:

  1. hihi...budak2 cam tulah

    sama cam si abdul saya pun , tanya apa pun dia menjawab tapi matanya kat tv.. kdg2 lain ditanya, lain dijawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tanya balik apa kita tanya... tentu cakap lain ha ha

      Delete
  2. Orang tgh tgok tv, tak boleh dikacau..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah maksudnya, kalau nak kacau kena tutup tv dulu? Lagi lah tak bole kan..

      Delete
  3. hahaha..kantoi mata dan minda khusyuk kat Upin & Ipin !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokoknya, apa nasihat pun tak masuk kalau program kegemaran ada depan mata.. kalau ditanya juga, dia orang akan kata, "Tak cakap pun.."

      Delete
  4. anak2 tengah fokus layan upin ipin tu hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang besar pengaruh upin ipin pada jiwa anak-anak sekarang ni.. zaman kita takde upin ipin lagi..kalau ada kita pun sama kemaruk kut..

      Delete
  5. Salam Ukhwah Che Mid..datang follow sini balik..
    Bukan kata budak2..mak budak pun kadang2 ralit tengok Upin Ipin..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, terima kasih sudi singgah sini.. buat le macam rumah sendiri ya.. Upin Ipin memang special di hati semua orang Malaysia.. dan Indonesia..

      Delete
  6. salam che mid..adeihh saya ni tengah sakit perut..tapi tergelak baca entri ni he3..

    ReplyDelete