Yahanana Events

Ini Iklan YAHANANA EVENTS - Sila ke bawah lagi untuk entri terbaru!!


Adakah anda sedang mencari pengacara yang boleh berselawat dan berqasidah
untuk majlis korporat atau persendirian seperti walimatul urus, cukur jambul,
perasmian atau pelancaran produk?

Atau anda sedang mencari Pengurus Acara Islamik untuk membantu anda
mengadakan acara sambutan hari kebesaran Islam seperti Sambutan Maulidurrasul, al-Maulid dsb?

Yahanana Events sedia berkhidmat dengan menyediakan pengacara, sistem PA,
kumpulan nasyid, marhaban, qasidah, penceramah, kompang dan
lain-lain yang anda mahukan.

Hubungi Che Mid di hmj_66@yahoo.com atau 013-3672459
dan layari facebook.com/Yahanana Events untuk info menarik!!

Monday, 10 June 2013

Sakaratulmaut

Sesungguhnya manusia telah memilih bagaimana akhir hidupnya
Dan pilihan itu ada pada bagaimana ia menjalani kehidupannya
Sebagaimana ia menjalani kehidupannya
Seperti itulah besar ia akan mengakhiri kehidupannya
kerana
Sesungguhnya dengan menjalani kehidupan
Bererti kita sedang berjalan menuju KEMATIAN 




22 comments:

  1. subhanallah,, semoga semua insan bisa mengetaui akan hal ini yea kak :(

    sala sya dan salam silturrahmi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal.. bahkan sekarang kakak sedang mengkaji buku di Persimpangan Kematian - Taman Syurga atau Lubang Neraka.. sangat menginsafkan..

      Delete
  2. Masa muda kita alpa dengan dunia bila umur merangkak naik sedikit sebanyak kesedaran tu datang dalam diri, moga2 masih belum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Allah memanjangkan usia kita untuk kita beribadat kepadanya dan mati dalam khusnul khotimah.. Amin

      Delete
  3. mengingati mati adalah brek kehidupan....(TGNA)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari-hari ingat mati adalah perbuatan baik..

      Delete
  4. Sesungguhnya setiap hari kita semakin mendekatinya
    Allah... kakak rasa banyaknya bekalan belum cukup CM buat kakak nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CM pun begitu kak.. lagi banyak kita tahu, lagi banyak yang tertinggal rasanya.. Allah..

      Delete
  5. :(.. mohon hidup dan mati dalam islam... amiinnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn.. Insyaallah kak. Bila tengok orang mati dengan mudah, teringin nak macam tu kan..

      Delete
  6. Salam.
    Moga mati kita dlm khasnul khatimah. Amin.

    mama ju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mama

      Ya, Insyaallah. Amin.

      Delete
  7. Salam...setiap yang bernyawa pasti akan menghadapi mati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan Innalillahi wa inna ilahi rojiun. daripadaNya kita datang dan kepadaNya kita dikembalikan

      Delete
  8. Peringatan buat ckLah. Syukran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukran kerana sudi tengok he he

      Delete
  9. Salam kenal Che Mid...terima kasih sudi singgah & folo blog Asiah. Asiah folo blog che Mid juga yea...suke tengok Che MID & anak2 cam member2 jer. Mesti Che MId sporting ngan anak2 kan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Asiah.. apa? member-member? sesekali ibu jadi singa betina kelaparan gak.. ha ha

      Delete
  10. takutnya...tp setiap org pasti akan mati jugak..
    terasa blm byk amal ibadat lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut kan.. entah macamana kita nanti.. Ya Allah permudahkan segala urusan kami didunia dan permudahkanlah urusan kami di akhirat.. Amin

      Delete
  11. sentiasalah kita persiapkan diri utk maut...
    dan sentiasa merintih pada Nya...moga kita dikurniakan khusnul khotimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. tengah belajar bangun malam tapi tak lulus lagi ni.. ya lah, kena bersusah-susah di dunia utk bersenang-senang diakhirat...

      Delete